Verslagen

Samenvatting van de aanvraag

Samenvatting
Dit item is dichtgeklapt
Dit item is opengeklapt

Cliënten zijn geen ‘doelgroep’ van het Kennisplein Zorg voor Beter, maar uiteindelijk zijn zij wel degenen waar het om gaat. Op dit moment zijn cliënten nog te beperkt in beeld op het Kennisplein en wordt nog maar minimaal aandacht besteed aan wat zij belangrijk vinden. Gevolg is dat hulpverleners bij een vraagstuk als ondervoeding het protocol volgen en een cliënt alleen de energierijke drank aanreiken die zo goed voor haar is, maar ze zo vies vindt en dat de hulpverleners niet in gesprek gaat over wat voor de cliënt nu echt belangrijk is en waar ze zo van houdt.

 

In deze werkplaats ontwikkelen we een of meerdere manieren waarop de stem van de cliënt beter gehoord wordt op het Kennisplein. Onze wens is dat het Kennisplein ook daadwerkelijk uitstraalt dat alle zorg moet worden afgestemd op de wensen en situatie van de cliënten dat hulpverleners worden geprikkeld om na te denken hoe ze de behoefte van de cliënt als vertrekpunt kunnen nemen.

We ontwikkelen een methode om de thema’s van het kennisplein Zorg voor Beter cliënt- en vraaggericht te maken. Om dit te kunnen realiseren werken we samen met cliënten, naasten en professionals. We creëren vormen op het kennisplein die continu prikkelen om na te denken over hoe in de dagelijkse praktijk omgegaan wordt met cliënten en of er wel een goed beeld is van wat de cliënt belangrijk vindt. Zo zal het Kennisplein hierin een voorbeeldrol gaan vervullen en gaan uitademen dat in alle thema’s het cliëntenperspectief wordt meegenomen.

 

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website