Betere zorg door dagelijkse patiëntenfeedback en een dialoog met patiënten
Projectomschrijving
Hoe is de implementatie, verdere uitrol en opschaling van een nieuwe patiëntenfeedbackmethodiek (CareRate) bij het Medisch Centrum Haaglanden (MCH) of andere zorgverleners te verbeteren?
CareRate is een nieuwe patiëntenfeedbackmethodiek waarmee op basis van dagelijkse patiëntenfeedback de zorg direct, heel gericht en kostenbesparend te verbeteren is.
CareRate is geïmplementeerd op basis van kennis en ervaring vanuit de Hospitality. Middels dit onderzoek willen we onderzoeken hoe de implementatie te verbeteren is, zodat deze kennis en ervaring ingezet kan worden voor de verdere uitrol van de methodiek bij zowel het MCH, maar ook bij andere zorginstellingen.
Er wordt onderzocht welke interne en externe factoren de meeste invloed hebben op de respons. Hierbij wordt expliciet onderzocht hoe deze factoren zo optimaal mogelijk verbeterd kunnen worden, zodat de resultaten van de dagelijkse patiëntenfeedback binnen het MCH en andere zorginstellingen nog overtuigender neergezet kunnen worden.