Mobiele menu

Samen op weg naar 100 jaar ALO

Projectomschrijving

Het implementatievraagstuk waar de casus mee start richt zich op de verankering van de kennis en producten, ontwikkeld door het lectoraat Bewegen In en Om de School, in de beroepspraktijk en het werkveld. Het lectoraat is verbonden aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding en werkt samen met verschillende scholengroepen.


Stichting Algemeen Bijzondere Scholengroep (ABSA) is een van deze scholengroepen. Om de verbinding tussen onderwijs, praktijk en onderzoek te versterken is gekozen voor een strategie waarbij een interventie centraal wordt gesteld. Rondom deze interventie worden de verschillende actoren met elkaar verbonden.


Aansluitend op de wensen van de scholengroep is gekozen voor de interventie PLAYGROUNDS. Samen met de netwerk coördinator van de ABSA is een train- de trainer concept bedacht waarbij de interventie elk jaar meer van de scholengroep wordt en de rol van het lectoraat van sturend naar begeleidend naar coachend verschuift. 

Verslagen


Samenvatting van de aanvraag

Het implementatievraagstuk waar de casus mee start richt zich op de verankering van de kennis en producten, ontwikkeld door het lectoraat Bewegen In en Om de School, in de beroepspraktijk en het werkveld. Het lectoraat is verbonden aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding en werkt samen met verschillende scholengroepen.


Stichting Algemeen Bijzondere Scholengroep (ABSA) is een van deze scholengroepen. Om de verbinding tussen onderwijs, praktijk en onderzoek te versterken is gekozen voor een strategie waarbij een interventie centraal wordt gesteld. Rondom deze interventie worden de verschillende actoren met elkaar verbonden.


Aansluitend op de wensen van de scholengroep is gekozen voor de interventie PLAYGROUNDS. Samen met de netwerk coördinator van de ABSA is een train- de trainer concept bedacht waarbij de interventie elk jaar meer van de scholengroep wordt en de rol van het lectoraat van sturend naar begeleidend naar coachend verschuift. 

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
05460402110003
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2021
2024
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
KK. Koenders
Verantwoordelijke organisatie:
Hogeschool van Amsterdam