Projectomschrijving

In deze haalbaarheidsstudie wordt onderzocht of het technisch en economisch haalbaar is om individuen uit inactieve bevolkingsgroepen weer in beweging te krijgen d.m.v. gamification. Er wordt hier gebruik gemaakt van de TrueBike: de eerste gerobotiseerde indoor stationaire fiets. De TrueBike bevat een motor gecombineerd met software waardoor de weerstand op de pedalen, die tijdens buiten fietsen wordt ervaren, exact nagebootst kan worden. Door dit realistische en herkenbare gevoel van fietsen te combineren met gamification is de verwachting dat individuen gemotiveerd raken om te gaan sporten, te blijven sporten en langer te sporten. De te onderzoeken doelgroepen zijn inactieve bevolkingsgroepen binnen de samenleving, namelijk (1) zwaarlijvige jongeren, (2) volwassenen die weinig bewegen en veel zitten en (3) immobiele ouderen. De samenwerking tussen TrueKinetix, TU Delft, HvA en SportSupport Haarlem geeft voldoende toegang tot kennis over de doelgroepen en wetenschappelijke literatuur/kennis.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website