Projectomschrijving

Toenemend gebruik van technologie zorgt ervoor dat kinderen minder buiten sporten. Daarnaast worden buurten dicht gebouwd, staan straten vol met auto’s en is het verkeer druk. Een balletje trappen in de buurt is steeds minder in trek. Hoe kunnen we de digitale en fysieke wereld met elkaar verbinden om kinderen uit te dagen meer en beter te bewegen? Om een oplossing te bedenken voor dit vraagstuk onderzoeken Triple Double Sportmarketing, innovatiebureau Six Fingers, TDE, Johan Cruyff Foundation en Technische Universiteit Eindhoven hoe bestaande speelveldjes een technologische upgrade kunnen krijgen. Het doel is een combinatie te maken van een software platform met een hardware toepassing, dat de basis vormt voor een nieuw te ontwikkelen product dat ervoor zorgt dat kinderen worden uitgedaagd en verbonden én de interactie op speelveldjes bevordert wordt. We maken gebruik van de kracht van technologie om een balans te vinden in digitalisering en buitenspelen.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website