Duindorp in beweging!
Projectomschrijving
Het project Duindorp in beweging richtte zich met haar activiteiten op om de sportdeelname van volwassenen tussen de 18 en 44 jaar in de wijk Duindorp te verhogen. De activiteiten waarvoor gekozen werd, zijn allemaal op het strand uitgevoerd. In totaal hebben ruim 150 personen deelgenomen aan de verschillende sporten. Boksen op
het strand was de populairste sport van de drie sporten die beide jaren zijn aangebden, gevolgd door beachvolleybal en fitness. Beachvolleybal was de meest succesvolle sport als het gaat om doorstroming naar regulier aanbod. In totaal is ruim 25% van de deelnemers doorgestroomd naar een sportclub. De grootste succesfactor hierin was de inzet van Social Media, specifiek gericht op bewoners van de wijk.
Verslagen
Eindverslag
Het project Duindorp in beweging richtte zich met haar activiteiten op om de sportdeelname van volwassenen tussen de 18 en 44 jaar in de wijk Duindorp te verhogen. De activiteiten waarvoor gekozen werd, zijn allemaal op het strand uitgevoerd. In totaal hebben ruim 150 personen deelgenomen aan de verschillende sporten. Boksen op het strand was de populairste sport van de drie sporten die beide jaren zijn aangebden, gevolgd door beachvolleybal en fitness. Beachvolleybal was de meest succesvolle sport als het gaat om doorstroming naar regulier aanbod. In totaal is ruim 25% van de deelnemers doorgestroomd naar een sportclub. De grootste succesfactor hierin was de inzet van Social Media, specifiek gericht op bewoners van de wijk.
Duindorp in beweging is gestart in 2017 op het strand van Scheveningen. We hebben daar meer dan 10 sporten kunnen aanbieden en ongeveer 20% van de deelnemers is doorgestroomd naar het reguliere sportaanbod van de betrokken aanbieders.
Het eerste jaar was dus redelijk succesvol, maar voor het komend jaar nemen we daar geen genoegen mee. Het doel is: meer deelnemers en hogere retentie.
Belangrijkste succesfactoren van het project zijn de locatie, de aangeboden sporten, kwaliteit van het kader. Belangrijke winstpunten die dit jaar zijn bereikt: het opbouwen van een netwerk in de buurt, het vinden van het format dat werkt.
Grootste verbeterpunt is de werving onder de doelgroep. Komend jaar willen we daar een verbetering van 200% zien ten opzichte van dit jaar.