Master Trendweken bij GV Frisia
Projectomschrijving
Gymnastiekvereniging Frisia in Beetsterzwaag laat dorp- en buurtbewoners - van jong tot oud - bewegen. Vanuit de ambitie zoveel mogelijk mensen te stimuleren om meer, gezond en samen te gaan bewegen is een plan uitgezet dat moet resulteren in een hogere sportdeelname door volwassenen van 40-55 jaar. Met name door de lessenseries Winterproof, Fit de Zomer in (en uit), Turnen 21+ en de Vitalisten hebben 65 volwassenen de weg naar de gymnastiekvereniging gevonden. Van deze deelnemers is bijna 50% lid geworden van de vereniging. Gymnastiek is meer gaan leven binnen de doelgroep als mogelijke sportbeoefening - het is nu ook een ‘volwassen sport’. Daar is de vereniging trots op. Door een grafisch vormgever zijn aansprekende flyers en posters gemaakt. Daarnaast was er sprake van goede contacten met welzijnswerk: Timpaan en medewerking van diverse bedrijven zoals Medifit, de huisarts, tandarts, Buorskip en de nieuwe buurtsportcoaches die onlangs zijn gestart binnen de gemeente.
Verslagen
Eindverslag
Het project Master trendweken van Frisia Gymsport Beetsterzwaag (voorheen GV Frisia) had als doelstelling om zoveel mogelijk mensen te stimuleren om meer, gezond en samen te gaan bewegen. Hiertoe werd het bewegingsaanbod voor Masters (40-plussers) bij de gymnastiekvereniging vergroot door trendweken te organiseren.
De doelgroep 40-55 jaar werd aangesproken door de Master Trendweken, waarbij het ene lessenserie meer aansprak dan de andere. De doelgroepen zijn bereikt door de PR via de huisartsen, fysiotherapeuten, oefentherapeuten, Revalidatie Friesland, Timpaan Welzijn, Cultureel Werk en de gemeente te verspreiden. Andere relevante doelgroepen die in het vizier zijn gekomen tijdens dit project zijn de doelgroep jong volwassenen (21-39) en ouderen (55-70).