Verslagen

Eindverslag

Samenvatting
Dit item is dichtgeklapt
Dit item is opengeklapt

De doorontwikkeling van picoo™, interactief buitenspeelgoed voor kinderen, is nagenoeg afgerond. Op dit moment is Picoo B.V. bezig met de laatste voorbereidingen om de eerste productiebatch van picoo™ te starten. Er is een partner, ELI Play, gevonden die picoo™ zal gaan verkopen binnen zijn netwerk. ELI Play is ontwerper en leverancier van indoorspeeltuinen en trampolineparken. Picoo en ELI Play hebben een 5-jarig samenwerkingscontract afgesloten. Voor verkoop op o.a. de scholenmarkt is Picoo B.V. op dit moment in gesprek met andere partijen. Daarnaast werd Picoo B.V. geselecteerd om deel te nemen aan de CES (Consumer Electronics Show) in Las Vegas als onderdeel van het Dutch Startup Pavilion. Op de CES heeft Picoo B.V. veel nieuwe contacten gelegd voor uitbreiding naar de US markt. Picoo B.V. staat open voor gesprekken met partijen die een samenwerking met Picoo B.V. willen aangaan.

Resultaten
Dit item is dichtgeklapt
Dit item is opengeklapt

De doelstelling voor Picoo’s idee voor de Nationale Sportinnovator Prijs was het doorontwikkelen van picoo™ tot een marktrijp product, waarmee de marktintroductie op de B2B markt gerealiseerd kon worden. Na een succesvolle lancering op B2B markt wil Picoo B.V. de B2C markt betreden.

De doorontwikkeling van picoo™ is nagenoeg afgerond en op dit moment zijn we bezig met de laatste voorbereidingen om de eerste productiebatch van picoo™ te starten. Er is een partner, ELI Play, gevonden die picoo™ zal gaan verkopen binnen zijn netwerk. ELI Play is ontwerper van indoorspeeltuinen en heeft als klanten o.a. Balorig en MonkeyTown. Picoo en ELI Play hebben een 5-jarig samenwerkingscontract afgesloten. Voor verkoop op o.a. de scholenmarkt is Picoo op dit moment in gesprek met andere partijen.

Met betrekking tot marktintroductie op de B2C markt: Picoo B.V. is begin 2018 mee geweest met de handelsdelegatie onder leiding van prins Constantijn naar de CES 2018. Hier heeft Picoo meerdere nieuwe contacten gelegd voor de B2C marktintroductie. Daarnaast werd Picoo uitgeroepen tot een van de 12 “hottest startups” en won Picoo een “Best of CES”-award, uitgereikt door PC Pro.

De doelstelling was om de doorontwikkeling van picoo™ al afgerond te hebben. Dit is nagenoeg gelukt; de hoofdreden voor vertraging is dat de electronicamarkt op dit moment erg onder druk staat, wat resulteert in lange levertijden voor elektronische componenten. Bijvoorbeeld, de batterij heeft een levertijd van 17 weken.

Samenvatting van de aanvraag

Samenvatting
Dit item is dichtgeklapt
Dit item is opengeklapt

Picoo B.V. ontwikkelt met picoo™ uniek interactief handheld buitenspeelgoed. Dit product combineert interactieve technologie met traditioneel buitenspelen (bijv. tikkertje, verstoppertje). Doordat ieder kind een eigen handheld gebruikt, is adaptief spelen (individueel instelbaar speelniveau) mogelijk.

Enerzijds beoogt Picoo marktintroductie op de B2B markt middels de verkoop van picoo™ producten en een servicemodel. Anderzijds wil Picoo na succes op de B2B markt de B2C markt betreden.

Middels de ontwikkeling van picoo™ beoogt Picoo beweging en buitenspelen te stimuleren met de aantrekkingskracht van technologie. Hiermee wil men de actieve leefstijl van kinderen bevorderen, zodat meer Nederlandse kinderen aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen gaan voldoen (i.p.v. het huidige percentage van 20%). Daarnaast wil Picoo een oplossing bieden voor de drempel die kinderen met overgewicht en obesitas ervaren om van geen/beperkte beweging stante pede te participeren aan sport (o.a. tijdens gymnastiek lessen) en goede sportprestaties neer te zetten.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website