Projectomschrijving

Wedstrijdanalyse in vechtsport wordt momenteel veelal handmatig uitgevoerd. Dit is een moeizaam en tijdrovend proces, waardoor de toepassing beperkt blijft tot de topsport. Het ultieme doel van dit project is om software te ontwikkelen die de bewegingen van vechtsporters tijdens een gevecht automatisch in kaart kan brengen. Coaches en sporters op alle niveaus kunnen daarmee inzicht krijgen in het wedstrijdverloop en beslissende acties die leiden tot winst of verlies.

Wij maken hierbij gebruik van de Kinect sensor ontwikkeld door Microsoft. Deze sensor kan bewegingen van personen op basis van infraroodlicht driedimensionaal in kaart te brengen. De Kinect kan meerdere personen van elkaar onderscheiden zolang deze zich op enige afstand van elkaar bevinden, maar wanneer zij te dicht bij elkaar komen dan gaat het mis. De eerste stap is het ontwikkelen van een prototype waarmee twee judoka’s die in gevecht zijn uit elkaar gehouden kunnen worden en hun individuele bewegingen gevolgd.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website