Projectomschrijving

Hardenberg zet zich al een aantal jaren in om het alcoholgebruik onder jongeren tussen de 10 en 24 jaar aan te pakken. Ook ouders worden hierbij steeds meer betrokken.

De stad bereikt jongeren via zogenaamde ‘vindplekken’: thuis, op school of clubs en uitgaansgelegenheden. Nu wil Hardenberg betrokkenen zoals verstrekkers van alcohol, kerken, scholen en ouders ook motiveren zelf actie te ondernemen. Alleen als alle partijen meedoen, komt een duurzame cultuurverandering tot stand.

Ook wil Hardenberg in de aanpak een positief beeld neerzetten van jongeren die geen alcohol drinken. Daarnaast wil de gemeente voorlichting geven aan ouders die moeilijk bereikbaar zijn.

Hardenberg wil eveneens meer onderzoek doen naar het bereik van de doelgroep. Verder wil de gemeente meer in gesprek gaan met haar inwoners. Belangrijke vraag is of de betrokken partijen de gemeentelijke plannen zelf ook zien als oplossing. Hardenberg wil bijvoorbeeld huiskamergesprekken met de wethouder en bewoners organiseren.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website