Mobiele menu

Borgingsimpuls AGORA

Projectomschrijving

De borgingsimpuls heeft op verschillende manieren een impuls gegeven aan de doorgroei van AGORA naar zelfstandigheid. Gestart is met een businessplan dat specifiek voor dit doel is opgesteld, gevolgd door een marketing- en communicatietraject. Als uitkomst hiervan is ingezet op 3 doelen: 1. vergroten van bekendheid van AGORA, 2. delen van kennis uit AGORA en 3. investeren in relatiemanagement.

Om bekendheid van AGORA te vergroten is een breed scala aan communicatiemiddelen ontwikkeld en ingezet. Daarnaast zijn ambassadeurs geworven, 3 netwerken opgezet rond de themagebieden Gezond opgroeien, Gezonde leefstijl en Gezond ouder worden en bijeenkomsten georganiseerd om kennis te delen, verbondenheid en betrokkenheid te versterken en projecten te initiëren.

Alle activiteiten worden in 2015 voortgezet. Hiermee wordt een stevige basis gelegd onder Academische werkplaats AGORA die in de komende periode verder wil bijdragen aan de verbinding tussen de publieke gezondheid en het sociale domein.

Producten

Titel: Netwerken rondom thema's
Titel: Corporate flyer
Titel: Huisstijl AGORA
Titel: Digitale nieuwsbrief AGORA
Titel: Website
Link: http://www.aw-agora.nl
Titel: Productenfolder
Titel: Gesprekshandleiding ambassadeurs

Verslagen


Samenvatting van de aanvraag

Het VIMP-plan omvat het opstellen van een business plan, gevolgd door een marketing- en communicatietraject. Kort samengevat: inzet van deze VIMP-aanvraag is een impuls te geven aan de doorgroei van AGORA naar zelfstandigheid. Hierbij is ons streven dat AGORA preferred supplier wordt van gemeenten en partijen in de regio. Om deze positie te bereiken willen we méér projecten initiëren, méér partners zoeken en de samenwerking met bestaande partners intensiveren. Hierbij richten we ons op de doelgroepen gemeenten, potentiële partners en de AGORA-samenwerkingspartijen. Voorbeelden van activiteiten die we willen opzetten: opzetten van themagroepen bestaand uit wethouders, universitair medewerkers en GGD-medewerkers die verdere invulling geven aan de Strategische Agenda AGORA 2013-2015 (bijlage 1); organiseren van interactieve workshops met vertegenwoordigers van beleid, praktijk en wetenschap om kennis te delen. Het business plan is als aparte bijlage 2 bijgevoegd en biedt een strategisch kader en een ruwe opzet van het marketing- en communicatietraject. Dit business plan is een vervolg op de Strategische Agenda die is vastgesteld door de AGORA Stuurgroep. Het business plan is recent besproken en aangescherpt door de AGORA Stuurgroep waarmee bestuurlijk draagvlak is gecreëerd voor de VIMP-plannen.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
204000047
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2013
2015
Onderdeel van programma:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
Dr. ir. A. Haveman-Nies PhD
Verantwoordelijke organisatie:
Wageningen Universiteit