Projectomschrijving

Jongeren staan verschillend tegenover alcohol, maar er zijn ook overeenkomsten te vinden in hun opvattingen. Jongeren van 12 t/m 18 jaar kunnen wat alcohol betreft ingedeeld worden in 5 segmenten. De jongeren binnen een segment hebben ongeveer dezelfde houding, waarden, normen en kennis over alcohol(gebruik). Dit promotieonderzoek gaat hierop verder. Centraal staat de vraag of en hoe doelgroepsegmentatie kan helpen om deze jongeren beter te bereiken met alcoholpreventie en -beleid. In het onderzoek worden onder meer de karakteristieken van de segmenten aangescherpt, en nemen 2 van de 5 groepen deel aan interventies die op hen worden aangepast.

Het onderzoek is gestart in 2010 en eindigt in 2014. De uitvoering vindt plaats bij de Academische Werkplaatsen Publieke Gezondheid (AWPG) Brabant. De AWPG’s zijn samenwerkingsverbanden tussen professionals in praktijk, beleid, onderwijs en wetenschap. Zij delen en genereren in de AWPG kennis over publieke gezondheid.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website