Verslagen

Samenvatting van de aanvraag

Samenvatting
Dit item is dichtgeklapt
Dit item is opengeklapt

De accenten binnen de drie voorlichtingssporen (stoppen-met-roken, risicogroepen en het voorkomen van meeroken) zijn de volgende: Voor stoppen-met-roken staat het tweede campagnejaar gepland. De massamediale uitingen bestaan uit een televisiecommercial met als boodschap ‘Stoppen, als je echt wilt dan lukt het’ en bevatten een verwijzing naar ondersteuningsmogelijkheden (groepscursus, advies op maat en een brochure) en een docudrama waarin het ontwenningsproces en copingsstrategieën realistisch worden weergegeven. Daarnaast worden intermediairs betrokken bij de campagne. Reacties worden verwerkt via de 0900-informatielijn. Voor risicogroepen start de implementatie op de cardiologieafdelingen van de CMIS: een interventie voor cardioloog en hart- en vaatverpleegkundigen om hart- en vaatpatiënten te adviseren over stoppen met roken. Voor verstandelijk gehandicapten en moeilijk lerenden wordt voorlichtingsmateriaal gemaakt en geproduceerd. In het kader van de bescherming van de niet-roker wordt in het tweede jaar van de campagne ‘Roken. Niet waar de kleine bij is.’ Een massamediale campagne gevoed om de omgeving van ouders met kleine kinderen voor te bereiden op de vraag van ouders niet bij hun in huis te roken. In het eerste jaar zijn de intermediairs gemotiveerd en getraind in het geven van deze voorlichting aan ouders.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website