Verslagen

Samenvatting van de aanvraag

Samenvatting
Dit item is dichtgeklapt
Dit item is opengeklapt

Het NIGZ heeft in 1996 van het ministerie van VWS de opdracht gekregen om de landelijke publiekscampagne ‘DRANK maakt meer kapot dan je lief is.' uit te voeren. De campagne is een onderdeel van het alcoholmatigingsbeleid van de Nederlandse overheid. Het NIGZ zet met behoud van de kernfunctie van de massamediale campagne, namelijk politieke en maatschappelijke agendasetting, de voor de campagne beschikbare middelen eveneens in voor de versterking van de regionale alcoholpreventie.

De alcoholcampagne heeft vier functies:

1 Het onderhouden en vergroten van de bewustwording en kennis van de nadelen van onverantwoord alcoholgebruik bij grote publieksgroepen.

2 Het legitimeren en versterken van de regionale alcoholpreventie.

3 het stimuleren en motiveren van intermediairen tot het leveren van een bijdrage aan alcoholpreventie.

4 Het creeren en versterken van een draagvlak voor het alcoholmatigingsbeleid van de Nederlandse overheid.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website