Projectomschrijving

Het uitgangspunt van MijnRIBW is dat de cliënt volledig regie heeft op zijn zorgvragen. De cliënt stelt zijn vraag via de app. Hij wordt hierin ondersteund door verschillende categorieën en subvragen. Deze vragen worden uitgezet bij een netwerk van begeleiders, mantelzorgers, vrijwilliger en medecliënten.

MijnRIBW zorgt ervoor dat de vraag bij de juiste persoon terecht komt. Zodra een cliënt een ondersteuningsvraag stelt komt deze vraag bij alle mensen in zijn netwerk terecht. De cliënt geeft aan hoe hij ondersteuning wil (telefonisch, beeldbellen, face-to-face op locatie, groepszorg etc), waar en wanneer hij ondersteuning wil. De persoon die bevoegd is en tijd heeft accepteert de vraag en heeft direct een afspraak met de cliënt staan. De cliënt krijgt de bevestiging dat zijn vraag is geaccepteerd en dat er op de afgesproken tijd contact met hem is.

Momenteel werken er ruim 200 cliënten met de app, we streven naar minimaal 800 deelnemende ambulante cliënten eind 2021.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website