hulp bij thuis-dokteren
Projectomschrijving
Beter worden en gezond zijn is zelf heel actief werken aan een positieve verandering. De smeerolie bij die verandering is het contact, de wisselwerking met diegene die je helpt.
We willen dat contact door inzetten van een digitaal communicatie platform makkelijker en laagdrempeliger maken. Zodat cliënten minder (reis)tijd kwijt zijn, zich beter geholpen voelen, en meer regie over eigen gezondheid kunnen nemen. En de dokter zijn/haar cliënten beter kan helpen terwijl het minder administratie kost.
Verslagen
Eindverslag
We hebben nieuwe dienstverlening geïmplementeerd op basis van het healfie communicatieplatform. Naast de laagdrempelige contactmogelijkheden zetten we de andere tools in het platform in, zoals bijvoorbeeld de dagboekfuncties en de geautomatiseerde kennisoverdracht. Hierdoor wordt het voor cliënten mogelijk op een laagdrempelige manier in contact te komen met de praktijk. En kunnen we begeleiding en ondersteuning bieden bij bijvoorbeeld het minderen van medicatie. Of begeleiding bij klachten die zij ervaren maar die nog niet verklaarbaar of duidelijk zijn. En mogelijk een verschijnsel kunnen zijn van een beginnende welvaartsziekte. De dienstverlening wordt door cliënten als zeer helpend ervaren en zorgt voor een ontlasting van de praktijk. We gaan deze dienstverlening breder inzetten.
Samenvatting van de aanvraag
In dit project willen we laagdrempelige communicatie tussen dokter en cliënt realiseren op een manier die de cliënt stimuleert zelf aan de gang te gaan met zijn / haar gezondheid. Zodat de cliënt meer zelf de eigen uitdagingen de baas wordt. En door de kleine, korte medische vragen op een laagdrempelige manier te adresseren ontstaat er meer tijd en ruimte voor persoonlijke aandacht. En ontstaat er meer tijd voor het helpen van die mensen die dat echt nodig hebben. En zo wordt ook de praktijk ontlast.