Projectomschrijving

20% van de mensen in Nederland heeft een angststoornis, met ernstige belemmeringen in het dagelijks leven als gevolg. De huidige behandelmethode voor angst kost veel tijd. Daarnaast zijn de wachtlijsten voor het werkelijk in behandeling gaan voor een angst/fobie aanzienlijk. Dit is een gevolg van de langdurende behandelingen.
Mind Mansion wil de behandelmethode rondom angst verbeteren door de inzet van Virtual Reality (VR) in combinatie met biofeedback en gamification. Met VR wordt de angstige situatie naar de behandelkamer gehaald. Door middel van gamification wordt er meer context aan de behandeling gegeven. De behandelaar kan via een dashboard zien hoe een cliënt de simulatie ervaart en op basis daarvan de VR-behandeling aanpassen en verbeteren.
Het ontbreekt ons aan bedrijfskundige kennis om onze innovatie te vermarkten. Met behulp van onze coach Rob Kimpen, willen wij werken aan een plan van aanpak voor het implementeren en opschalen van onze zorginnovatie bij zorgaanbieders.

 

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website