Projectomschrijving

Is Hulpverlening in het kwadraat mogelijk?

De organisatie staat voor grote uitdagingen. De organisatie werkt met de doelgroep mensen met autisme. Voor hen is het van belang dat er vertrouwelijke, duidelijke en concrete hulpverlening en communicatie kan plaatsvinden. Een digitale aanpak sluit dat uit, is een eerste gedachte bij beide partijen (medewerkers/patiënten). 

Echter door corona is zorg op afstand actueler dan ooit. Behandeling op afstand is de norm geworden. En toch: hoe geef je die hulpverlening dan vorm? Menselijk contact is de sleutel maar komt dat over via een digitale “lijn”? Ten tweede het thema van gewenning en acceptatie. Voor onze patiënten en onze behandelaren is een digitale vorm van behandeling een nieuwe manier van zorg verlenen.
In dit project hebben we verwachtingen/problemen en toepassingsmogelijkheden onderzocht, opgelost en toegepast op onze hulpverlening. Welk middel met welk resultaat kunnen we inzetten voor medewerkers en patiënten. 

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website