Projectomschrijving

Er wordt veel gebeld door zorgvragers met de Huisartsenpost. De Triagisten krijgen daarbij veel vragen in de categorie Laag- en Niet-urgent. De HAP is eigenlijk alleen bedoeld voor spoedzorg.

Er is een wetenschappelijk onderbouwde app “Moet ik naar de dokter?” die zorgvragers helpt om zelf de urgentie van hun vraag beter in te schatten. Ook geeft deze app door NHG goedgekeurde adviezen.

De gemiddelde zorgvrager zoekt echter maar 1x in de 5 jaar contact met ons. Dit betekent dat wij weinig momenten hebben om iemand goed te informeren over vernieuwingen zoals deze. Als meer mensen deze tool zouden gebruiken in plaats van te bellen, zou dit de wachttijden aan de telefoon aanzienlijk verlagen. 

Wij hebben een implementatiecoach gevonden die via interactieve sessies ons gaat leren hoe we draagvlak kunnen vergroten bij eigen medewerkers en het gebruik door zorgvragers beter kunnen promoten. Deze vaardigheden kunnen we ook bij andere vernieuwingen toepassen. Hoe maken we het simpel? 

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website