Implementatie van Pillo, een spelcomputer waarbij je de games bestuurt met een kussen als controller.
Projectomschrijving
Pillo is de spelcomputer waarbij je verantwoorde games bestuurt met een kussen als controller. Met haar zeer intuïtieve interacties (knuffelen, knijpen, draaien & schudden), stelt het kussen iedereen in staat de games te besturen. Of je nu jong, oud, fit of beperkt bent, gamen met Pillo kan iedereen! Pillo werkt interactief, samen speel je een spel. Een belangrijke doelgroep zijn mensen met ernstige communicatieve beperkingen. De ervaringen met Pillo zijn spectaculair. Denk hierbij aan EMB kinderen of mensen met een (ernstige) autistiforme beperking. Je krijgt spelenderwijs contact met elkaar en samen ga je steeds beter presteren. Ook in Pillo zijn belangrijke game elementen ingebouwd die mensen stimuleren om te verbeteren, doelen te halen en steeds meer samen te werken. Het is dus niet zomaar een leuk hebbedingetje maar een tool die je duurzaam in kan zetten en waarin mensen (samen) verder ontwikkelen. Het activerende en communicatieve karakter van Pillo maakt verschil.
Verslagen
Eindverslag
Pillo is een toepassing waarbij gamen en spelen mensen ondersteunt en stimuleert om te communiceren en te leren. De toepassing is in eerste instantie ontwikkeld voor cliënten in de zorg met ernstige contact- en communicatieproblemen. Naast deze doelgroep wil Pillo een grotere markt bereiken. We richten ons op de Nederlandse (zorg)markt. De ambitie is echter internationaal, in eerste instantie Europa en later Amerika. Er is een duidelijke strategie gekozen voor het komende jaar met daaraan verbonden concrete actiepunten. De software wordt geoptimaliseerd, de samenwerking met belangrijke hardware leveranciers wordt intensiever. Het gebruik gemak wordt aanzienlijk verbeterd, de adaptatie loopt hierdoor vlotter en dus ook de implementatie. De productie processen worden verbeterd, er wordt een accountmanager fulltime ingezet voor de sales en het relatiemanagement met belangrijke klanten en prospects. Vanuit het uitgebreide netwerk van Hulan, de moeder organisatie, wordt er samenwerking gezocht met een businesspartner die nu al internationaal opereert. Er zal steeds gestreefd worden naar het ideale team om te implementeren: een driehoek van inhoudsmensen (eindgebruikers: personeel en cliënten), technische mensen (Hulan) en een bruggenbouwer tussen de inhoud en de techniek (accountmanager en/of projectmanager). De eindgebruikers worden actief betrokken bij de verdere ontwikkeling van Pillo, er wordt geïnvesteerd om verder te groeien en er worden gericht mensen aangetrokken met de focus op Pillo.