Mobiele menu

DokterFeedback

Projectomschrijving

De uitdaging

Per jaar gaan we in Nederland 50 miljoen keer naar de huisarts. Jaarlijks geven we € 8,5 miljard uit aan eerstelijnszorg. Hoe kunnen we zorgen dat patiënten makkelijk en snel feedback kunnen geven over het gesprek, zodat de zorg van de huisarts nog beter wordt?

De oplossing

Als patiënt ontvang ik na het gesprek met mijn huisarts een mail met een link waarin ik kan zeggen hoe ik het gesprek ervaren heb. Een week later krijg ik een tweede mail waarin ik kan aangeven of de diagnose en het behandelplan accuraat was. Als arts geef ik in DokterFeedback aan of ik reacties wil ontvangen en in welke gevallen. Die reacties zijn voor mij om te leren en niet zichtbaar voor de buitenwereld. Zo hoor ik ook over ‘kleine’ dingen die ik als arts beter kan doen en blijf ik mij continu ontwikkelen. DokterFeedback draagt bij aan een goede patiëntbeleving, een prettige werksfeer en een continue verbetering van de zorg!

Producten

Titel: DokterFeedback
Auteur: F. de Jonge
Link: https://dokterfeedback.nl/
Titel: Feedback tool
Auteur: R. te Molder, J. Bouman, F de Jonge

Verslagen


Eindverslag

De uitdaging

Per jaar gaan we in Nederland 50 miljoen keer naar de huisarts. Jaarlijks geven we € 8,5 miljard uit aan eerstelijnszorg. Hoe kunnen we zorgen dat patiënten makkelijk en snel feedback kunnen geven over het gesprek, zodat de zorg van de huisarts nog beter wordt?

De oplossing

Als patiënt ontvang ik na het gesprek met mijn huisarts een mail met een link waarin ik kan zeggen hoe ik het gesprek ervaren heb. Enkele weken later krijg ik een tweede mail waarin ik kan aangeven of de diagnose en het behandelplan accuraat waren.

Als (waarnemend) huisarts kan ik via DokterFeedback op een veilige manier vragen om terugkoppeling, die ik anders niet had gehad. Die terugkoppeling is voor mij om te leren en niet zichtbaar voor de buitenwereld. Zo leer ik zowel over ‘kleine’ dingen die ik als arts beter kan doen als over de accuraatheid van mijn diagnose en behandelplan. Belangrijk is dat dit op continue basis gebeurt en niet eens in de zoveel tijd bij de accreditatie. Zo blijf ik mij continu ontwikkelen.

DokterFeedback draagt bij aan een goede patiëntbeleving en een continue verbetering van de zorg!

Samenvatting van de aanvraag

Gemakkelijk DokterFeedback maakt het gemakkelijk voor de arts om terugkoppeling te ontvangen over inhoud en beleving van het consult. Cliënt stuurt via een persoonlijke DokterFeedback link een berichtje terug naar de arts met de uitkomst. Leerzaam Artsen kunnen leren van feedback die nu niet altijd terugkomt. Dit draagt bij aan een betere kwaliteit van zorg en daarmee gezondere cliënten en lagere zorgkosten. Aandacht voor beleving cliënt In dit bericht kan de cliënt ook terugkoppeling geven over de beleving van het consult. Een betere klantbeleving zorgt voor een betere therapie-trouwheid bij de cliënt en daarmee ook gezondere cliënten en lagere zorgkosten. Veilig Het ontwerp van de oplossing houdt rekening met de vereiste veiligheid en privacy. Onze technologiepartners voldoen met de ISO 27001, ISO 27799, NEN 7510 en NTA 7516 aan de laatste normen van informatiebeveiliging in de zorg.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
838002613
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2020
2021
Onderdeel van programma:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
F. de Jonge
Verantwoordelijke organisatie:
Protozoan