Projectomschrijving

Participeren in elkaars beroepspraktijk

In het Nijmeegs Leerlandschap participeren docenten (MBO/HBO) en wijkverpleegkundigen (MBO/HBO) in elkaars beroepspraktijk (duobanen). Docenten maken kennis met de wijkpraktijk, wat hen veel kennis, inzichten en relevante praktijkvoorbeelden oplevert. Voor docenten wordt ook inzichtelijk hoe thema’s als zelfmanagement en eigen regie in de dagelijkse praktijk voor dillema's kunnen zorgen. De docent stelt tijdens het meelopen in de wijkpraktijk vragen, waardoor de wijkverpleegkundige reflecteert op het eigen handelen.

Wijkverpleegkundigen nemen bij deelname in het onderwijs de wijkpraktijk mee in de lessen, waardoor de theorie meer gaat leven en studenten een beter beeld krijgen van de wijkverpleging als werkplek. Voor de wijkverpleegkundigen levert het meelopen met de docent theorie op, om hun handelen verder te onderbouwen. Leervragen die naar voren komen worden omgezet naar onderzoeksvragen voor studenten of verder uitgediept tijdens kennismarkten met plenaire sprekers en workshops. Het participeren in elkaars beroepspraktijk zetten we voort binnen de beschikbare uren voor deskundigheidsbevordering.

 

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website