Projectomschrijving

Leerafdelingen worden steeds vaker opgezet om meer mbo en hbo verpleegkundigen in reële praktijksituaties op te leiden.

Doel

Het doel van dit project is om de theoretische, didactische en praktische basis te beschrijven van leerafdelingen als modulehandleiding voor zorg- en onderwijsinnovatie. Deze beschrijving vormt de basis voor evidence-based onderwijs en onderzoek naar toekomstbestendige verpleegkundige zorg in een gezond leer- en werkklimaat. Dit is van groot belang om studenten en verpleegkundigen te behouden voor het beroep.

Werkwijze

De handleiding wordt gebaseerd op succesvol geïmplementeerde leerafdelingen van het UMCG, MBO Gilde, de Hanzehogeschool en het Wenckebach Instituut voor Onderwijs en Opleiden. In de handleiding worden ontwikkelmaterialen en lesmodules gebundeld. Verder zal de handleiding aangevuld worden met een literatuurstudie voor de theoretische onderbouwing en beperkt veldonderzoek. Tot slot zal de handleiding gespiegeld worden aan leerafdelingen in andere regio’s.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website