Actieplan Wachttijden (intern projectnummer 2020-02)
Projectomschrijving
8 landelijke partijen in de geestelijke gezondheidszorg werken samen in de ‘Ontwikkelagenda toegankelijkheid en wachttijden GGZ’ aan de toegankelijkheid van de ggz en het wegwerken van wachttijden. Lees hoe ze dit aanpakken op Kwaliteitsgelden hoofdlijnenakkoord ggz: actieplan wachttijden en toegankelijkheid ggz.
Verslagen
Samenvatting van de aanvraag
De kern van het Actieplan Wachttijden juli 2019 – december 2020 wordt gevormd door 4 inhoudelijke actielijnen (Volgen, Verdiepen, Versnellen, Vertellen) met als uitgangspunt dat alleen op lokaal (organisatie) en regionaal (samenwerking) niveau de wachttijden kunnen worden aangepakt. Het Actieplan, onder leiding van de Stuurgroep, is dan ook bedoeld om te stimuleren, faciliteren en zo nodig te interveniëren (zowel lokaal/regionaal als landelijk), vanuit een aanpak van procesregie (geen formele macht, wel (informele) invloed). Het Actieplan bevat nader omschreven concrete doelen en activiteiten, waarbij er een onderbouwde keuze is gemaakt voor de inzet van interventies per regio. Projectaanvraag cf. Kaderafspraken HLA GGZ