VIMP ‘Plezier op School’
Projectomschrijving
In dit project wordt gewerkt aan de landelijke verspreiding en implementatie van de interventie Plezier op School. Ook zal het kennis opleveren over de effectiviteit van implementatieonderzoek. Dit project is een vervolg op project Effecten van de zomercursus Plezier op School op het functioneren van kinderen met sociale problemen: Een randomized trial rond een belangrijke schooltransitie.
Verspreiding en implementatie
Voor de implementatie worden multimedia-uitingen geactualiseerd. De borging van kwaliteit krijgt bijzondere aandacht in een businessplan en in de train-de-trainer-cursus.
Verslagen
Eindverslag
Met behulp van de VIMP is gewerkt aan het implementeren van Plezier op School. Ten eerste is de website van Plezier op School is volledig vernieuwd en is nu beter toegankelijk voor zowel kinderen en ouders als professionals. Daarnaast is Plezier op School nu beter vindbaar via Google. Ten tweede is er een businessplan geschreven waarin programmaomschrijving, borging van kwaliteit, informatie over uitvoerders en uitvoering aan de orde komen. Het businessplan dient als ondersteuning voor uitvoerende instellingen bij het aanvragen van financiering voor de uitvoer van Plezier op School. Ten derde is er een landelijke netwerk van train-de-trainers opgericht. Tot slot is de procedure rondom aanvragen van materialen aangepast. Materialen kunnen in principe alleen nog maar aangeschaft worden door gecertificeerde trainers.