Projectomschrijving

In de Academische Werkplaats Transformatie Jeugd Friesland stond het versterken van leer-en verbetercycli in de jeugdzorg centraal. Het project heeft zich gericht op de ontwikkeling van een systematische leer- en reflectie aanpak - de dialoogtafelmethodiek. Tijdens de dialoogtafels reflecteert een gezin samen met partijen betrokken bij hun zorg op de ontvangen hulp. Hierbij gaat de aandacht naar factoren die de hulpverlening bevorderen dan wel belemmeren, bijv. in termen van gezamenlijke besluitvorming, samenwerking met en tussen hulpverleners/instanties, interventies, beleidsmatige en organisatorische keuzes. De onafhankelijke voorzitter creëert veilige ruimte voor een open gesprek. Dialoogtafels hebben inzicht opgeleverd in hoe de dagelijkse jeugdhulppraktijk functioneert, structurele knelpunten en concrete aanknopingspunten voor verbetering. Het project heeft daarnaast overdraagbare kennisproducten opgeleverd: o.a. handleiding dialoogtafelmethodiek, trainingsmodule voorzitters, factsheets, infographics, publicaties, casus profielen.


Website: www.awtjf.nl
Regio: Friesland

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website