Downloads en links

Kennis verspreiden over digitale innovaties via het E-innovatiespel

JGZ professionals bewust maken van zes ontwikkelde digitale innovaties die behulpzaam kunnen zijn bij de uitvoering van hun werk. Daar draaide het VIMP project JGZ e-Innovatiespel om. 62 vragen met weetjes, tips, toelichting en links zijn in het populaire richtlijnenspel aan bod gekomen en hebben ervoor gezorgd dat JGZ professionals op een laagdrempelige wijze hun kennis over de digitale innovaties konden vergroten.

Krachten bundelen

In de zomer van 2020 bundelde een groep projectleiders hun krachten om hun individuele ontwikkelde digitale innovaties beter bekend te krijgen onder de JGZ professionals. Bedacht werd dat het JGZ richtlijnenspel een groot bereik heeft en hierdoor een mooi medium is om de professional op een leuke manier kennis te laten maken met de digitale tools. Elke projectleider ontwikkelde vragen die gedurende 1 week gesteld zouden worden in het JGZ richtlijnenspel met als doel om de JGZ professionals bekend te maken met de innovatie maar ook om hen te enthousiasmeren voor het gebruik van digitale innovaties in de uitvoering. In de periode september 2020 tot en met februari 2021 zijn in zes afzonderlijke weken 6 digitale JGZ innovaties uitgelicht. Na de beantwoording van de ‘Vraag van vandaag’ kregen JGZ professionals informatie over de innovatie als ook de gelegenheid om nog extra vragen over de innovatie te beantwoorden.

Bewustwording

De inzet van het richtlijnspel blijkt een schot in de roos. Het merendeel van de JGZ professionals geeft in een evaluatie aan op een leuke en laagdrempelige manier meer kennis te hebben gekregen van de digitale innovaties als ook bewust te zijn gemaakt van de meerwaarde van digitale innovaties binnen de JGZ. En heeft een aantal organisaties zelfs aangezet tot vervolgstappen zoals het opvragen van meer informatie over de innovatie of het voordragen voor toekomstig gebruik binnen de organisatie.

Het project is afgerond met een poll via het richtlijnenspel en een korte enquête onder de richtlijnenspelgebruikers. Bekijk hieronder het evaluatieverslag van dit project.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website