Mobiele menu

VIMP Plein 16-27: Landelijke Leergemeenschap Jongeren op Wegnaar Volwassenheid

Projectomschrijving

Met project Plein16-27 is gewerkt aan de ontwikkeling van een landelijke leergemeenschap rondom ondersteuning van jongeren in de fase van overgang naar volwassenheid. Het richt zich op opleidingen voor jeugdprofessionals en stimuleert en faciliteert kennisdeling en uitwisseling tussen studenten, docenten, jeugdprofessionals, beleidsmakers en onderzoekers.
Het hart van Plein16-27 is de website www.plein16-27.nl, een online leeromgeving, ontmoetings- en verzamelplaats waarop kennis, ervaringsverhalen van jongeren en onderwijsopdrachten over het vraagstuk wordt uitgewisseld.

Met deze VIMP werken we aan:

  • Vergroten bekendheid van de website en laten zien van de laagdrempeligheid, praktische bruikbaarheid en waarde voor verschillende doelgroepen om te komen tot een actieve online community.
  • Borging van de redactie, onderhoud en up-to-date houden van het online platform en de bijbehorende community, zodat het zelfvoorzienend en zelfregulerend wordt wat betreft personele bezetting als financiën.

Verslagen


Samenvatting van de aanvraag

Met Plein 16-27 is gewerkt aan de ontwikkeling van een landelijke leergemeenschap rondom een online leeromgeving op het gebied van ondersteuning van jongeren in de fase van overgang naar volwassenheid. De leergemeenschap bestaat uit deelnemers als jeugdprofessionals, onderzoekers, beleidsmakers, studenten, docenten en jongeren. In contact met alle stakeholders ontvangen we veel enthousiasme, steun en interesse. Echter, de evaluatie van een uitgevoerde pilot heeft ook laten zien dat er nog stappen nodig zijn om wijdere verspreiding en bredere implementatie mogelijk te maken. In het verlengde van aanbevelingen uit deze evaluatie richten we ons in dit vervolg op het ontwikkelproject op de volgende twee doelstellingen: 1) Vergroten bekendheid Plein 16-27 en laten zien van de laagdrempeligheid, praktische bruikbaarheid en waarde voor verschillende doelgroepen om te komen tot een actieve online community 2) Borging van de redactie, het onderhoud en het up-to-date houden van het online platform en de bijbehorende community, zodat het platform zelfvoorzienend en zelfregulerend wordt.

Onderwerpen

Kenmerken

Projectnummer:
07290202110014
Looptijd: 100%
Looptijd: 100 %
2022
2024
Onderdeel van programma:
Gerelateerde subsidieronde:
Projectleider en penvoerder:
dr. R. van Goor
Verantwoordelijke organisatie:
Hogeschool Inholland