Projectomschrijving

Gedurende het project zijn jongeren in kleine groepjes aan de slag gegaan met een door hun gekozen activiteit. Hierin stond talentenontwikkeling centraal en hebben zij binnen de maatregelen gezocht naar een mogelijkheid om hun talent waardevol in te zetten voor een ander. Omdat ieder groepje eigen keuzes mocht maken, passend bij de eigen wensen en interesses zijn er veel verschillende activiteiten uitgevoerd. De meeste groepjes hebben toegewerkt naar een video waarmee ze anderen iets leren, inspireren/motiveren, bewustmaken of vermaken. Een greep uit de activiteiten: Campagne tegen dierenleed en pesten, sport- en knutselactiviteiten voor en met kinderen, hoe groei je je eigen onderneming en social media. Voor de deelnemers was dit project zeer waardevol. In een tijd van isolatie, verveling en eenzaamheid hebben deelnemers samen kunnen werken aan een activiteit binnen hun interesse en hebben zij veel vaardigheden geleerd die waardevol zijn voor hun toekomst. Dit gaf hun motivatie en een ‘zin’ om in deze tijd samen iets leuks en positiefs te doen. Middels de diverse video’s voor uiteenlopende doelgroepen hebben zij ook een groot publiek kunnen bereiken waarvoor deze van waarde zijn. Of het nou leerzaam is, inspirerend of de dag van iemand op heeft kunnen fleuren in deze voor vele mensen sombere, saaie tijd. In deze drukke samenleving zijn mensen erg op zichzelf gericht. Iets doen voor een ander, hoe klein ook, is niet meer zo voor de hand liggend geven de jongeren zelf ook aan. Velen gaven toe deel te nemen om met hun passie bezig te kunnen zijn en hierin meer te kunnen leren. Door de gesprekken die gevoerd zijn en na te denken over wat je voor een ander kan betekenen, klein of groot, is er meer bewustwording onder de deelnemers gekomen dat dit eigenlijk best makkelijk is en dit jezelf nog meer voldoening geeft. Het heeft hen aan het denken gezet wat zij nog meer kunnen doen voor anderen in de directe omgeving. Naast dat deelnemers hun talent hebben ontwikkeld waar ze mogelijk in hun toekomst verder iets mee zullen doen, hebben de deelnemers tijdens het traject ook aan diverse leer- en ontwikkellijnen gewerkt die zeer waardevol zijn voor hun verdere toekomst, o.a.:samenwerken, planmatig werken, (jezelf) presenteren, communiceren en reflecteren.

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website