Community Heroes 070
Projectomschrijving
Wat houdt het project in?
De helden die meedoen aan dit project, bezoeken eerst allerlei maatschappelijke organisaties. Vervolgens gaan ze in teams in alle 8 Haagse stadsdelen een halfjaar lang aan de slag. Onder begeleiding van een lifecoach, met een ‘buddy’ en een teambudget. Het doel: zoveel mogelijk sociale impact veroorzaken met activiteiten op het gebied van o.a. ICT, tuinbouw en welzijn. Een activiteit kan een dansbattle voor senioren zijn, maar ook vakanties verzorgen voor kansarme kinderen. De teamleden verdelen de taken onderling.
Alle deelnemers volgen bijeenkomsten voor persoonlijke- en teamontwikkeling. Het aanbod is ingevuld op basis van de behoeftes die deelnemers tijdens startgesprekken aangaven te hebben. Wie wil, mag de volgende groep helden helpen begeleiden.
Doelen/beoogd resultaat
- Voor jongeren
Waar gaat mijn hart sneller van kloppen? Daar komen deelnemers achter. Ze testen hun creativiteit, ondernemerschap en ideeën. Iedere activiteit levert een vergoeding op, plus punten voor leuke gadgets. Maar dat is niet alles: alle deelnemers krijgen een certificaat, getuigschrift, een persoonlijke videopitch om zichzelf te profileren en projectkleding. En ze mogen naar Boost Your Future, hét event in Den Haag waar werkgevers en jongeren elkaar ontmoeten. Kers op de taart is het afsluitende Community Heroes 070 gala.
- Voor de deelnemende organisaties en/of de samenleving
Dit project bindt maatschappelijke/sociale partners aan jonge werkende handen. De ‘wedstrijd’ tussen de teams triggert de jongeren om vol in actie te komen voor organisaties en de samenleving. Zij raken betrokken bij en worden zich bewust van hun omgeving, en ontwikkelen een verantwoordelijkheidsgevoel voor hun naasten. De deelnemende organisaties krijgen nieuwe inzichten van de jongeren, én handige tips en tops.
Onderzoeksvragen voor het project MDT
- Is Community Heroes 070 een programma waar de deelnemers (na deelname) enthousiast over zijn/blijven?
- Is positieve benadering en beloning voor gewenst gedrag effectief voor de doelgroep?
- Is inzet van rolmodellen een effectieve manier om jongeren blijvend te motiveren?
Doelgroep
Jongeren van 15 tot 23 jaar
Regio
Den Haag
Producten
Auteur: Stichting READY
Link: https://issuu.com/erikduin/docs/community_heroes_070_magazine_2__drukwerk_
Auteur: Stichting READY
Link: https://issuu.com/erikduin/docs/community_heroes_070_magazine_1__de