De 3 partijen (politie, RAV en GGzE) uit het samenwerkingsverband Zuid-Oost Brabant hebben met elkaar de intentie om in deze pilot een gezamenlijke Meld- en Triagefunctie bij GGzE Crisisdienst voor acuut verward gedrag (APH) in te richten, dit in samenspraak met de huisartsenposten en de gemeente Eindhoven. Het doel van de pilot is om te komen tot:
De pilot vindt plaats in het 4e kwartaal van 2018 en wordt opgezet volgens de PDCA (plan-do-check-act) verbetercyclus. De APH Meld- en Triagefunctie wordt ingericht bij de Crisisdienst en het IHT team van GGzE, er worden 6 HBO professionals voor opgeleid. In het project wordt ook aandacht besteed aan de communicatie in de regio en bij de samenwerkingspartners rondom de APH Meld- en Triagefunctie met het oog op herkenbaarheid.
In de pilot is een ontwikkeld model Triage APH zowel organisatorisch als inhoudelijk, gedeeltelijk getoetst in de effectieve uitvoeringsperiode. Hierbij stond de Triagefunctie separaat van de
Beoordelingsfunctie. Concreet zijn de volgende resultaten behaald:
Dit project heeft subsidie gekregen voor het uitvoeren en aanscherpen van het plan van aanpak voor de APH-triagefunctie in de regio, ter voorbereiding op de nieuwe bekostiging acute psychiatrische zorg per 1-1-2019. Wilt u ook aan de slag met de APH-triagefunctie en/of advies- en meldpunten? Bekijk dan de lopende projecten en subsidiemogelijkheden.
Bekijk de subsidiemogelijkheden en projecten