Projectomschrijving

Vraagstuk

Toekomstige ouders zijn onvoldoende op de hoogte van de maatregelen die ze zelf kunnen nemen om de kans op een gezonde zwangerschap (preconceptie) en geboorte te kunnen vergroten. www.NietofWelZwanger.nl is een website, ontwikkeld voor en met (lager opgeleide) jongvolwassenen. Op de website is informatie en persoonlijk advies te vinden rondom preconceptie.

Onderzoek

Om toekomstige ouders op de hoogte te brengen van preconceptiezorg en specifiek de website www.NietofWelZwanger.nl, werd de ’12 maanden zwanger’ campagne gevoerd. Verschillende activiteiten werden ingezet om de doelgroep te bereiken, zoals storytelling, infographics, een landingspagina ’12 maanden zwanger’ en een animatiefilm. De campagne werd verspreid via Facebook, Instagram, YouTube. Ook besteedden verscheidene media aandacht aan de campagne.

Uitkomst

Het doel van dit project was bekendheid over de relevantie van preconceptie bij toekomstige ouders te vergroten en het gebruik van de website www.NietofWelZwanger.nl te bevorderen. Door de campagne is het aantal bezoekers op de website sterk toegenomen en ook na de campagne bleef het aantal bezoekers van de website hoger dan voor de campagne. Met dit project is aandacht gegenereerd voor preconceptiezorg en met de verschillende activiteiten is de gewenste doelgroep bereikt.

 

Naar boven
Direct naar: InhoudDirect naar: NavigatieDirect naar: Onderkant website