25 september 2012
Het vermijden van suikerhoudende dranken helpt tegen overgewicht. Dit blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit Amsterdam onder kinderen die suikervrije limonade dronken in plaats van sap of limonade met suiker. Zij compenseerden de ontbrekende suiker niet door meer te eten.
Kraanwater
Door gedurende anderhalf jaar één keer per dag water in plaats van frisdrank te drinken, vallen kinderen één kilo af. Volgens de onderzoekers werkt kraanwater waarschijnlijk even goed en is het beter voor het milieu en tanden. De resultaten van dit en ander onderzoek zijn verschenen in de New England Journal of Medicine (21 september 2012) en in NRC Handelsblad (22 september 2012).
Meer informatie